AC Schnitzer zet de BMW i4 M50 in de schijnwerpers
Naast de reguliere versies van de elektrische BMW i4 heeft het Duitse merk ook de krachtige BMW i4 M50 . Deze staat in de boeken als het eerste elektrische M-model. Er valt over te twisten of de sedan als 'echte M' kan worden aangemerkt. Desalniettemin is het een geweldige rijdersauto. Voldoende power, lekker ruim, een prima actieradius en een riante aankleding. Ondanks de nodige M-logo's en aangepaste bumpers valt het echter niet snel op dat we te maken hebben met een BMW M-model.
De Duitse tuner AC Schnitzer nam de BMW i4 M50 onder handen en kwam met de volgende oplossing.
Uiterlijke aanpassingen BMW AC Schnitzer
De uiterlijke verschillen van sportieve elektrische auto's zoals de Audi RS e-tron GT, Mercedes EQE 53AMG, Tesla Model S Plaid en BMW i4 M50 ten opzichte van de reguliere modellen zijn minimaal. Voor tuners valt er daarom het nodige te halen. Eerder nam de tuner al de elektrische BMW i3s onder handen en vandaag is het tijd voor de i4. Allereerst is de i4 voorzien van spacers aan de voor- en achterkant. Wat betreft de velgen geeft AC Schnitzer (niet te verwarren met AC Schnitzel) de keuze uit twee soorten, de AC4 of AC1 velgen in de maat 19 of 20 inch. Ook de carrosserie is niet ongemoeid gelaten. AC Schnitzer heeft, wat ze noemen, wat aerodynamische toevoegingen uitgevoerd. Er kan gekozen worden voor een splitter, canards en twee spoilers waarvan eentje op het dak. De onderdelen zijn ook los te bestellen. Wat helaas nog ontbreekt bij de BMW i4 M50 volgens AC Schnitzer is meer vermogen. Uit een zes-in-lijn weten tuners altijd nog een aantal pk's te peuteren, in het geval van een elektromotor is dat een stuk lastiger. Daarom blijft de aandrijflijn hetzelfde. Eerlijk is eerlijk, met de standaard 544 pk en 795 Nm kom je weinig tekort.