Blog Layout

23 december 2022

Prijzen en specificaties van de elektrische Citroën C4 zijn bekend

Citroën maakt onderdeel uit van het grote autoconcern Stellantis. Dat zie je bijvoorbeeld goed terug in de prestaties. De elektrische C4 staat op een veel met andere modellen gedeeld platform waardoor onder andere de accu en het vermogen vaak hetzelfde zijn. Vandaag meer nieuws over de elektrische Citroen C4 zoals de prijzen die bekend zijn gemaakt.

Naamgeving Citroën ë-C4

Citroën maakt er wel een bont spektakel zeg met die naam. De Citroën C4 snappen we. En de ‘e’ ervoor is ook niet zo moeilijk: de 100% elektrische versie van de C4. Citroën vind het leuk om de 'e' van een trema te voorzien. Net als in de naam van het automerk zelf. Eigenlijk is het dus: Citroën ë-C4. Maar dan zijn we er nog niet. Citroën komt ook nog met een versie met een ‘X’ achterin de naam. En dat is niet zo zeer een cross-countryversie. De ‘X’ is een wat langere versie van de C4, neigend naar een sedan. We hebben dus de C4, de ë-C4, de C4 X en de ë-C4 X. Ben je er nog? Qua prestaties en prijzen verschillen de ë-C4 en ë-C4 X niet veel van elkaar. Ook hebben beide modellen dezelfde uitvoeringen. De ë-C4 X heeft wat extra kofferruimte. We beperken ons in deze blog tot de ë-C4.

Citroën ë-C4 prestaties

Met een volle accu en capaciteit van 50 kWh, heeft de ë-C4 een bereik van 357 km (WLTP). Aan de snellader (tot max 100 kW) laadt de accu in 30 minuten op van 0 naar 80%. Aan de thuislader van 11kW lukt dat in ruim 5 uur. De elektromotor heeft een vermogen van 136 pk. Er zijn 3 modi waarin je kunt rijden. In de eerste plaats is er de normale modus, waar een optimale mix tussen actieradius en prestatieradius wordt nagestreefd. Ook is er de eco-modus, gericht op een optimaal verbruik van de elektromotor. Als derde is er de sportmodus, die vooral gericht is op de prestaties die de stekkerauto kan leveren voor het sportieve autorijden om het zo maar te noemen.

Citroën e-C4 aan de lader

En dan de prijzen van de Citroën ë-C4

De ë-C4 heeft 3 uitvoeringen. Dit zijn de Feel, de Feel Pack en de Shine. De Feel verschilt niet veel van de Feel Pack. Het gaat om iets meer comfort en een luxere afwerking, maar ook de onderlinge prijs verschilt niet veel. De Feel gaat over de toonbank voor € 39.400 tegenover de Feel pack die voor € 40.600 weg gaat. Dan is er nog de Shine. Deze uitvoering heeft nog wat extra’s als half-lederen bekleding, adaptive cruise control, Smart Pad Support en een verwarmbaar stuurwiel. De adviesprijzen van dit model is € 43.150.


Deel het bericht

Tesla Model S in de sneeuw
12 februari 2025
De helft van de Nederlandse wintersporters die de auto pakken voor de wintersport gaat liever niet elektrisch, volgens verzekeraar Allianz Direct.
Wiel linksvoor van een kleikleurige KIA EV6
door MIndert Westra 8 februari 2025
Hoe ver kun je komen op een enkele lading met de gefacelifte Kia EV6? De fabrikant beloofde een bereik richting de 600 kilometer!
Pininfarina Battista rijdt door de bergen langs een inham
door Mindert Westra 5 februari 2025
Waarom moet een elektrische auto geluid kunnen maken? En welke mogelijkheden zijn er op het gebied van geluiden?
Een blauwe Volkswagen trekt een retromodel caravan
door Mindert Westra 30 januari 2025
Elektrisch rijden met een caravan is goed te doen. Wat zijn de beste caravantrekkers tegenover een betaalbare prijs?
Lees meer artikelen
Share by: