In de basis is de Honda e een geweldige auto en de garantie voor een succes. Een compacte elektrische stadsauto met een retro-design doet het immers altijd goed. Althans, dat zou je denken. Ondanks dat Honda zelf spreekt van een overweldigend succes vallen de verkoopaantallen flink tegen. Dat heeft niet zozeer te maken met de auto in kwestie maar vooral met de prijs. De Honda e is in Nederland verkrijgbaar vanaf 36.160 euro. Ter vergelijking, voor dat geld heb je ook bijna een nieuwe
Hyundai Kona Electric met meer ruimte en dubbel zoveel bereik. Ook de
Peugeot e-208 en zelfs de
Volkswagen ID.3 zijn vrijwel hetzelfde geprijsd maar bieden een stuk meer. Met 32 verkochte exemplaren in Nederland afgelopen jaar is de Honda e dus niet het succes wat de Japanners gehoopt hadden. Het merk heeft echter een troef in handen die andere merken niet hebben en dat is onze eigen regerend Formule 1 wereldkampioen.
De hulp van Max Verstappen werd ingeroepen om eens met de Honda e te promoten. Dat deed hij met de Honda e Limited Edition.
Het laatste wat je zou verwachten is een duurdere versie van de Honda e. Toch is dat precies wat het merk heeft bedacht. De Honda e Limited Edition zal in een beperkte oplage van 50 stuks op de markt worden gebracht. Stiekem is de Honda e Limited Edition niet heel bijzonder. Het is namelijk niets anders dan een Honda e uitgevoerd in het rood en zwarte accenten.
Goed, Max Verstappen mocht de gelimiteerde Honda e aan de tand voelen en werd uiteraard gevraagd om zijn bevindingen. "De Honda e Limited Edition is simpelweg geweldig" Aldus de coureur. "De auto heeft een leuke uitstraling, een compact design en is plezierig om mee te rijden. Een geweldige elektrische stadsauto." Onze Nederlandse trots is dus wel te spreken over de Honda e. Omdat het enthousiasme er van alle kanten afspat werd er van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat plaatjes te schieten. Kom op Honda, maak deze toffe EV aantrekkelijk door deze niet de markt uit te prijzen! Of hebben wij het mis en heeft Max je weten te overtuigen?