Sinds de afsplitsing van General Motors heeft Opel een aantal elektrische auto's op de markt gebracht. Onder de Stellantis groep hebben we onder andere de elektrische Corsa en elektrische Mokka mogen verwelkomen. In beide gevallen zijn het prima auto's. De Corsa als compacte hatchback met een guitig uiterlijk en de Mokka als ruime crossover met een wat meer uitgesproken uiterlijk. Over beide auto's viel in principe weinig te klagen als het gaat om actieradius, toch gaat het Duitse model met de tijd mee.
De Corsa-e en Mokka-e krijgen een grotere actieradius.
De kleinste van de twee, de Opel Corsa-e haalde voorheen nog 330 kilometer op een volle lading. Vanaf heden krijg je een range van 359 kilometer. Toch even 29 kilometer extra op een volle lading. De Opel Mokka-e maakt gebruik van dezelfde techniek als zijn kleine broertje. Echter is de Mokka-e natuurlijk een crossover en heeft dus een wat mindere luchtstroom. Voorheen kwam je daarom met een Mokka-e niet verder dan 324 kilometer. Met de update stijgt dat naar 338 kilometer.
Het 50 kWh accupakket wat in beide auto's te vinden is blijft onaangeroerd. De extra kilometers heeft Opel weten te halen uit het optimaliseren van de HVAC-systemen. Dat zijn zaken als de airconditioning, verwarming en ventilatie. Daarnaast zorgt ook de
warmtepomp voor een hoger rendement. Vooral in de winter moeten de verschillen duidelijk merkbaar zijn. Door de optimalisatie moet de Opel ook in de koude wintermaanden voldoende range weten te halen. Overigens, om
tijdens de wintermaanden een redelijk bereik te halen is voor alle elektrische auto's een uitdaging maar met een aantal tips goed te doen.