Sommige cijfertjes zijn net even wat belangrijker dan anderen. Actieradius, maximaal laadvermogen, aantal pk's, allemaal leuk en aardig. Wat pas echt belangrijk is: hoe snel gaat de auto een rondje over de Nürburgring -Nordschleife? Porsche nam de proef op de som met de
Porsche Taycan en keerde huiswaarts met een record als snelste elektrische productieauto.
Autofabrikanten vinden het maar wat heerlijk om records neer te zetten. Natuurlijk is het vooral gericht op marketingdoeleinden. Want zeg nou zelf: hoe vaak kom je nou echt met je Porsche Taycan op de ring? Desalniettemin is het een mooi onderwerp tijdens de volgende verjaardag. Nu doen Porsche rijders het ongetwijfeld goed op verjaardagen maar vanaf heden kan de Taycan-eigenaar er nog een vinkje bij zetten. De Porsche Taycan mag zich vanaf vandaag de snelste elektrische productieauto op de Nürburgring noemen. Om de recordtijd van slechts 7 minuten en 33 seconden te kloppen haalde Porsche het snelste paard van stal, namelijk de Taycan Turbo S. De topversie is goed voor 625 pk en in Launch Control is er zelfs kortstondig 761 pk beschikbaar. Tevens was de Taycan uitgerust met het het optionele Performance pakket. Deze omvat 21 inch RS wielen met Pirelli P Zero Corsa banden en Porsche 4D Chassis Control/ Als extra ontving de Taycan een rolkooi en speciale kuipstoelen. Alles samen was het genoeg voor courreur Lars Kern om de Taycan binnen 7 minuten en 33 seconden over het 20,8 kilometer lange circuit te sturen.