Audi is één van de vooruitstrevende autoconcerns op het gebied van
elektromobiliteit . Met
nieuwe strategische plannen maakt Audi bekend hoe men er de komende jaren invulling aan wil geven. Vanaf 2026 zal het Duitse automerk ‘met de vier ringen’ wereldwijd enkel nog volledig elektrische modellen uitrollen. Rond 2033 wil het de productie van zijn verbrandingsmodellen stopzetten. Voor zijn bedrijfsstrategie voor 2030 onderneemt Audi nu stappen om alle wereldwijde faciliteiten voor te bereiden op de productie van volledig elektrische auto's. In tegenstelling tot veel van zijn concurrenten bouwt Audi voort op zijn bestaande wereldwijde productienetwerk. Belangrijke reden is dat men de transformatie in lijn wil laten lopen met de visie ten aanzien van duurzame elektromobiliteit.
Om de transformatie naar e-mobility te maken heeft Audi een visie ontwikkeld die men de
360factory
noemt en gericht is op kosteneffectiviteit, duurzaamheid, flexibiliteit en aantrekkelijkheid. Door onder andere gebruik maken van bestaande bronnen en materialen, zoals de bestaande vestigingen, ziet men dit als een volgende stap naar een duurzame e-mobility.