De orderboeken voor de gloednieuwe
Hyundai Ioniq 6 zijn geopend en daaruit blijkt dat er een enorme vraag is naar de strakke elektrische sedan. De pre-order ging op 23 augustus van start in Zuid-Korea en op dezelfde dag wist het merk maar liefst 37.446 bestellingen binnen te halen.
Een enorm succes dus voor de Ioniq 6. Het is populairder dan de minstens zo eigenzinnige Ioniq 5.
Blijkbaar heeft de Koreaanse markt wel oren naar een elektrische sedan waar geen Tesla-logo op prijkt. De marktlancering was dan ook een succes. Dat 37.446 handtekeningen niet als weinig kan worden bestempeld bewijst zelfs de Ioniq 5. Deze wist op de eerste dag van zijn lancering 'slechts' 23.760 orders binnen te halen. Op zich is dat al een aantal waar menig fabrikant om staat te springen. Hyundai spreekt zelf ook van een succes en weet te melden dat klanten wel warm lopen voor het bijzondere uiterlijk van de Ioniq 6 in combinatie met diens vooruitstrevende techniek. En daar valt iets voor te zeggen, met een actieradius van 610 kilometer en 800V techniek voor het opladen is de Ioniq 6 een uitstekende keuze. Laten we hopen dat hiermee een trend is gezet en wij Europeanen de weg terug vinden naar gestroomlijnde sedans in plaats van cross-overs en SUV's.