Renault is prominent aanwezig op de 100e Autosalon van Brussel. Met de nieuwe Renault Austral brengt Renault het heden in beeld. Met 3 conceptmodellen, namelijk het prototype Renault 5, de Scenic Vision en de 4EVER Trophy showcar werpt de Franse autofabrikant een blik in de toekomst.
Vandaag gaan we speciaal in op de twee hybride aandrijflijnen van de Renault Austral E-Tech. Dit zijn de Full hybrid versus mild hybrid. De nieuwe Renault Austral is een van de paradepaardjes op de stand van Renault. De Austral is bedoeld voor het C-SUV-segment. Wat de semi-elektrische aandrijving betreft biedt de Austral E-tech een keuze uit
full-hybrid systeem en een mild-hybrid systeem.
Het volledig hybride aandrijfsysteem beschikt over met twee elektromotoren en een brandstofmotor. Deze zijn gekoppeld aan een automatische versnellingsbak. Het full hybrid systeem heeft een maximaal vermogen van 200 pk. Dit systeem zorgt voor een besparing tot 40% op de brandstof. In de stad kan tot 80% van de tijd in de elektrische modus worden gereden. Elektrisch opladen bijladen van de 400V batterij gebeurt als je vertraagt of remt. Het brandstofgebruik van de full-hybrid is 4,6 liter per 100 kilometer.
Het mild hybride aandrijfsysteem ondersteund de motor wanneer deze veel vermogen nodig heeft, zoals bij het starten, optrekken en versnellen. Dit zorgt voor een efficienter gebruik van energie. Deze technologie heeft een maximaal vermogen van 130 pk mede op basis van een 48 V lithium-ion accu die energie opwekt als je vaart mindert. Het brandstofgebruik van de mil-hybrid is 5,4 liter per 100 kilometer.