Blog Layout

24 september 2024

Wat zijn de verschillende uitvoeringen van de XPENG G6?

De XPENG G6 is een stijlvolle SUV bestemd voor het D-segment dat zich richt zich op consumenten die een ruime auto willen, voor zowel stadsgebruik als langere ritten, zonder dat het de omvang heeftvan een full-size SUV. De combinatie van een grote actieradius en snelle laadtijden maakt hem geschikt voor zowel korte als lange afstanden. Met zijn premium afwerking tegen een relatief betaalbare prijs, spreekt de XPENG G6 een breder publiek aan dat een SUV wil met geavanceerde technologie en voorzieningen. In Nederland wordt de XPENG G6 in 3 uitvoeringen uitgebracht, de Standard Range, de Long Range en de Performance. Laatstgenoemde is de meest uitgebreide versie. De G6 is naast de G9 en de P7 het derde model van Xpeng dat in nederland wordt uitgerold. Een goede concurrent van deze SUV is de Tesla Model Y.

Een zilverkleurige XPENG G6 staat voor een futuristisch gebouw geparkeerd

Van binnen en van buiten

De aerodynamische XPENG G6 valt op door zijn sportieve uitstraling die wordt versterkt door strakke lijnen, een lage carrosserie en een breed front. De voorkant van de auto een slanke lichtbalk die over de volledige breedte van het voertuig loopt. De koplampen zijn voorzien van LED-technologie. Standaard heeft de G6 een een glazen panoramadak.


De geavanceerde technologie is in een vrij sober design weggewerkt. Het interieur is ruim opgezet waardoor inzittenden zowel voorin als achterin vrij comfortabel kunnen zitte. Materialen als zacht leder en hoogwaardige kunststof zijn in het interieur verwerkt. De infotainment wordt gepresenteerd via groot verticaal touchscreen, dat tevens een digitaal instrumentenpaneel biedt voor de bestuurder. De middenklasser beschikt over compatibiliteit met Apple CarPlay en Android Auto en biedt tevens toegang tot apps en streamingdiensten. Middels spraakherkenning kan de bestuurder eenvoudig verschillende functies bedienen. De applicaties die op XPENG's besturingssysteem Xmart OS draaien, worden regelmatig met over-the-air updates up-to-date gehouden.

Prestaties en technologie

Voor de middelgrote SUV bestaat een keuze uit twee accupakketten. Het kleinste pakket is van 66 kWh, de grotere broer heeft 87,5 kWh tot zijn beschikking. Zowel vierwielaandrijving als achterwielaandrijving is mogelijk. Snel laden kan ie zeker. Dankzij zijn 800 Volt laadtechniek en een maximaal laadvermogen van 280 kW, laadt de accu op in 20 minuten van 10% naar 80%. De kleinere accu heeft nog altijd een laadvermogen van 215 kW. Thuisladen kan met maximaal 22 kW. De krachtigste en met vier wielen aangedreven sportversie (Performance) heeft een vermogen van rond de 500 pk en accelereert in 4,1 seconde naar de 100 km/u.

 

De XPENG G6 is optioneel uitgerust met diverse functies. Zo is er de XPILOT. Dit is een geavanceerd systeem om autonoom te kunnen rijden. In bepaalde situaties, zoals op de snelweg, kan het zelfstandig rijden, inhalen en parkeren. Andere functies zijn de adaptieve cruise control, dodehoekdetectie, noodremassistentie en rijstrookassistentie. Ook kan er gekozen worden voor een elektrisch uitklapbare trekhaak waar 1.500 KG mee kan worden getrokken.

Veiligheid

Medio september ontving de Chinese fabrikant het goede nieuws dat de G6 een vijf sterren veiligheidsscore heeft gekregen van de 2024 Euro NCAP. Dit is een veiligheidsclassificatie met vijf sterren dat de maatstaf is voor voertuigveiligheid in Europa. Door middel van strenge crashsimulaties en andere testen beoordeelt Euro NCAP kritieke veiligheidsgebieden, zoals de bescherming van inzittenden, de veiligheid van weggebruikers en geavanceerde hulpsystemen voor bestuurders. De vijf sterren van de G6 wordt mede gerealiseerd door innovatie op technisch en productiematig gebied, waardoor bijvoorbeeld een betere schokbestendigheid wordt bewerkstelligd.

Een witte XPENG G6 rijdt door een stad over een brug

XPENG G6 heeft 3 uitvoeringen

De klant kan kiezen uit 3 verschillende uitvoeringen. Voor alle uitvoeringen geldt een garantie van 5 jaar tot een afstand van 160.000 kilometer. De garantietermijn is tijdelijk is opgerekt naar 7 jaar.


Standard Range

  • Aandrijving: Achterwielaandrijving (RWD)
  • Actieradius: Rond de 470 kilometer
  • Accu: 66 kWh, handig voor stadsgebruik en kortere ritten
  • Prijs: vanaf € 42.990

 

Long Range

  • Aandrijving: Achterwielaandrijving (RWD)
  • Actieradius: Tussen de 600 en 700 kilometer
  • Accu: 87,5 kWh, geschikt voor langere afstanden en snelweggebruik
  • Prijs: vanaf € 47.990

 

Performance

  • Aandrijving: Vierwielaandrijving (AWD) met dual-motor
  • Actieradius: Rond de 650 kilometer
  • Accu: 87,5 kWh, geschikt voor langere afstanden en snelweggebruik
  • Prijs: vanaf € 51.990


Deel het artikel


Tesla Model S in de sneeuw
12 februari 2025
De helft van de Nederlandse wintersporters die de auto pakken voor de wintersport gaat liever niet elektrisch, volgens verzekeraar Allianz Direct.
Wiel linksvoor van een kleikleurige KIA EV6
door MIndert Westra 8 februari 2025
Hoe ver kun je komen op een enkele lading met de gefacelifte Kia EV6? De fabrikant beloofde een bereik richting de 600 kilometer!
Pininfarina Battista rijdt door de bergen langs een inham
door Mindert Westra 5 februari 2025
Waarom moet een elektrische auto geluid kunnen maken? En welke mogelijkheden zijn er op het gebied van geluiden?
Een blauwe Volkswagen trekt een retromodel caravan
door Mindert Westra 30 januari 2025
Elektrisch rijden met een caravan is goed te doen. Wat zijn de beste caravantrekkers tegenover een betaalbare prijs?
Lees meer artikelen
Share by: